Newsletter 1 - Pokretanje pilot aktivnosti

Uvod – projekt GREEN MIND

Projekt GREEN MIND potiče razvoj ekonomske KONKURENTNOSTI i INOVACIJA u industriji ZELENE i PAMETNE MOBILNOSTI, učvršćivanjem regionalne i transnacionalne suradnje između poduzetništva, istraživačkih tijela i javnog sektora.
U kontekstu brzog tehnološkog napretka i sve restriktivnijih politika zaštite životne sredine, GREEN MIND aktivno sudjeluje u jačanju transnacionalne aktivnosti klastera i agencija koje pružaju podršku malim i srednjim poduzećima (MSP). Pomaže u prepoznavanju i iskorištavanju tržišnih prilika i ukazuje na rastuće zahtjeve za proizvodima zelene i pametne mobilnosti i uslugama u ključnim sektorima mobilnosti kao što su transport i logistika, automobilska industrija, proizvodnja energije i IT.

 

Pokretanje pilot usluga u projektu GREEN MIND

Projekt razvija tri pilot usluge na temu: tržišne inteligencije, pregleda javnog financiranja i aktivnosti B2B povezivanja (npr. sudjelovanje na međunarodnim B2B sajmovima ili lokalne radionice).
Usluge se smatraju integriranim paketom koji omogućuje malim i srednjim poduzetnicima (u suradnji s istraživačkim tijelima) da razumiju tržište, iskoriste mogućnosti financiranja i promoviraju poslovanje internacionalizacijom. Također se koriste i lokalne mreže partnera za stvaranje transnacionalne inovacijske mreže koja će podržavati rezultate projekta/usluge i poticati nastavak suradnje.

 

Poduzetništvo i inovacije u industriji zelene i pametne mobilnosti

Uvodni sastanak s lokalnim malim i srednjim poduzetnicima

Dana 10. travnja HIT / CERTH je organizirao i ponudio priliku za umrežavanje i unapređenje suradnje između poduzeća u regiji Središnje Makedonije. Tijekom radionice na temu «Poduzetništvo i inovacije u industriji zelene i pametne mobilnosti», 15 tvrtki koje su sudjelovale imale su priliku predstaviti svoje aktivnosti, potrebe i viziju. Pored toga, aktivno su sudjelovali u raspravi koja je uslijedila, a koju je koordinirala gđa Aifantopoulou, kako bi definirali prioritetna područja u koja bi mogli zajednički ulagati i razvijati inovativne proizvode i usluge. Vrsta suradnje koju traže poduzeća, kao i potrebne komponente za postizanje suradnje s dodanom vrijednošću bile su dvije glavne osi na koje je bila usredotočena rasprava među sudionicima. Radionica je održana u okviru projekta Green mind usmjeren na razvoj poduzetništva i inovacija za mala i srednja poduzeća jačanjem regionalne i transnacionalne suradnje.

 

Promi canje poslovnog i tehnološkog partnerstva u jugoistočnoj Europi

B2B sastanak

U okviru Tehnološkog foruma 2019. u Solunu, Grčka, organiziran je B2B događaj povezivanja koji je organizirala PRAXI Mreža, koordinatorica Enterprise Europe Network-Hellas.
Glavni cilj događanja bio je promocija poslovnih, tehnoloških i istraživačkih partnerstava između inovativnih kompanija, sveučilišta, istraživačkih centara i drugih organizacija. Četrdesetak sudionika iskoristilo je priliku za širenje svoje mreže, istraživanje novih ideja i razvoj potencijala za suradnju. Pet tvrtki uključenih u projekt Green mind sudjelovalo je na događaju, a HIT / CERTH bio je odgovoran da im pruži odgovarajuće smjernice kako bi zakazali sastanke za njih s dodanom vrijednošću. Sudionici su uglavnom zadovoljni ovim događajem jer su postigli širenje svoje poslovne mreže i upoznali nove poduzetnike koji su aktivni u regiji kako bi mogli surađivati u budućnosti.

 

Implementacija pilot usluga zelenog poduzetništva u Francuskoj

Francuski partner Green mind-a AFT organizirao je 16. travnja 2019. godine drugu regionalnu radionicu u Montpellieru kako bi okupio mala i srednja poduzeća i ostale relevantne dionike i potaknuo provedbu tri pilot usluge.

Pokretanje projekta Green mind organizirano je u siječnju 2019. godine kada se oko 50 relevantnih regionalnih dionika okupilo na sastanku u Toulouseu. Od tada, faza studije omogućila je identificiranje potreba i strategije 13 regionalnih MSP-a sektora prometa i logistike (T&L). Pojavile su se tri glavne inovacijske mogućnosti: digitalizacija, alternativni izvori energije i evolucija poslovnih modela poduzeća. Nakon ovog koraka uslijedila je analiza inovacija pružatelja rješenja u regiji kako bi se odgovorilo na potrebe tvrtki koje se bavile transportom i logistikom.
Prijevoznici i pružatelji odgovarajućih rješenja zatim su okupljeni putem telefonskih i virtualnih sastanaka tijekom poslovne faze (B2B) podudaranja. Neki od tih susreta sreli su se na drugoj regionalnoj radionici u Montpellieru. Te su razmjene omogućile daljnji proces usklađivanja B2B-a, te razgovarali i započeli razmišljati o prvim koracima za buduće inovativne projekte. Razgovaralo se o sljedećim temama: podaci za bolje energetske performanse, nove usluge poticanja ekološke vožnje, nova gradska dostavna vozila, ponuda usluge školskog autobusa i autobusnog prijevoza, logistika i pametni grad, pametni ugovori i blok trgovačkih lanaca, NGV / Bio-NGV i vodik izvan velikih gradskih područja, hladne vodikove skupine i uspostavljanje vodikovih autobusnih linija.
Tijekom plenarnih faza, AFT i njegovi vanjski savjetnici nadalje su predstavili tržišni opservatorij o regionalnoj situaciji zelene i pametne industrije mobilnosti, mogućnostima financiranja inovacija i usporedbi alternativnih goriva. Inicijative poput Safra Businova H2, vodikov autobus „Made in France“ te električni tricikl za čistu gradsku dostavu i pozivi za projekte regionalne agencije za gospodarski razvoj AD’OCC.
Rezultati iz regije Occitanie dijelit će se s ostalim partnerima Green minda kako bi se regionalna mreža proširila na transnacionalnu suradnju u inovacijama u sektoru „zelene mobilnost“ između osam uključenih teritorijalnih konteksta

 

Preuzimanje dokumenata